Zabawa klockami może pomóc dzieciom w wieku przedszkolnym rozwinąć umiejętności przydatne później w przedmiotach ścisłych, technologii, inżynierii i matematyce; tak twierdzą naukowcy z uniwersytetów Delawere oraz Temple.
To szczególnie ważne w przypadku dzieci gorzej radzących sobie z wyobraźnią przestrzenną.
W badaniu wzięła udział ponad setka trzylatków pochodzących z rodzin o różnym statusie ekonomicznym. Zadania, jakie im dawano, to na przykład odgadnięcie, gdzie pasuje dany klocek (w którym miejscu powinien się znajdować). Okazało się, że maluchy, które lepiej radziły sobie z kopiowaniem istniejącej konstrukcji z klocków, były także lepsze w matematyce przystosowanej do dzieci w tym wieku.
Z badań wynika także, że dzieci z biedniejszych rodzin już w wieku trzech lat gorzej radziły sobie z zadaniami przestrzennymi, co zdaniem autorów badania wynika z ograniczonego dostępu do zabawek rozwijających te umiejętności oraz z ograniczonego słownictwa, które nie uwzględnia pojęć kierunku czy lokalizacji (takich jak na przykład „nad”, „pod”).
Źródło: medicalxpress.com