Co zrobić, aby nasze pociechy chętniej sięgały po zdrowe przekąski niż po ciastka i cukierki? Umieścić na nich wizerunki ich ulubionych postaci z bajek!

 

 

Tak przynajmniej twierdzą doktorzy Brian Wansink, David R. Just i Collin R. Payne, którzy przeprowadzili pewien naukowy eksperyment wśród dzieci. Eksperyment udany, dodajmy.

Panowie – na potrzeby badań w Food and Brand Lab na Cornell University (CU) – ometkowali jabłka i ciastka. Potem proponowali je jako deser małym uczestnikom badania – 208 dzieciom w wieku od 8 do 11 lat. Przez 5 dni najmłodsi mieli sami decydować, co chcą zjeść. Pierwszego dnia i owoc, i ciastko były bez naklejek. W kolejne dni zaczęto dodawać wizerunki bohaterów popularnych programów, na przykład Elmo z „Ulicy Sezamkowej”. Raz naklejka była umieszczana na ciastku, a raz na jabłku.


 

 

Okazało się, że dzieci sięgały po jabłka dwa razy częściej niż po ciastka, jeśli był na nich naklejony obrazek ze znaną im postacią. Oklejanie ciastek nie przyniosło takiego samego efektu. Na zachowanie dzieci nie miało również wpływu naklejanie na owoce wizerunków postaci zupełnie nieznanych małym uczestnikom doświadczenia.

Okazuje się, że telewizyjne czy kinowe postaci z bajek mogą nam pomóc przekonać maluchy do zdrowego jedzenia, które w takim „opakowaniu” nabiera atrakcyjności.

 

Źródło: foodpsychology.cornell.edu